Anheuser-Busch InBev

Anheuser-Busch InBev to największy browar na świecie i właściciel takich marek jak Budweiser czy Corona. W tym roku odnotował on jednak redukcję sprzedaży piwa w Brazylii, co znacząco wpłynęło na wyniki kwartalne koncernu. Nie pomogły nawet letnie igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro, które miały poprawić wyniki sprzedaży. W III kwartale 2016 roku, sprzedaż Anheuser-Busch InBev zmniejszyła sę w Brazylii o prawie 9%. Zysk brazylijskiego oddziału tego międzynarodowego koncernu zmniejszył się w tym okresie o 33%, do czego przyczyniła się także dewaluacja lokalnej waluty. W pogrążonej w kryzysie Brazylii wzrósł zakup piwa w butelce zwrotnej, a nie w puszce, co również negatywnie wpłynęło na przychody firmy. Całkowite przychody koncernu Anheuser-Busch InBev, wzrosły w minionym kwartale o 2,8%.