Bankructwo J. C. Penney

Amerykańska sieć domów towarowych J.C. Penney nie wytrzymała kryzysy związanego z pandemią Covid-19 i ogłosiła bankructwo. Sieć istniała przez 118 lat i była uznawana za potęgę handlu detalicznego. Bankructwo zostało spowodowane złą sytuacją rynką oraz niewłaściwie podejmowanymi decyzjami. J.C. Penney przeszła w stan restrukturyzacji, w związku z czym jest zobowiązana do wypłacenia swoim wierzycielom zobowiązań. Restrukturyzacją objęte zostały 846 sklepy oraz kredyty o wartości 450 mln dol. Firma posiadała około 85 000 pracowników. Przez wiele lat korporacja zmieniała zakres posiadanego asortymentu, czterokrotnie zmieniał się dyrektor generalny. Od 2010r. firmie powodziło się nie najlepiej i z rokiem na rok ich straty rosły. Zmuszeni byli do zamykania pierwszych sklepów oraz zwolnień. Po roku 2011r. sieć sklepów zmniejszyła się o 20% oddziałów oraz o 40% pracowników. Pandemia zaostrzyła pogarszającą się sytuację firmy, sprzedaż drastycznie spadła. Firma zmuszona została do ogłoszenia bankructwa. Jednak ogłoszenie upadłości nie jest jednoznaczne z tym, że firma w ogóle nie istnieje. Pozwala to na pokrycie zaciągniętych przez firmę długów. Na spłatę, których sieć nie było bez tego stać.